Gm Rapid Minimap System 1.0 Release Note
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How to use?
Place a GmRMS_MapRangeVolume actor for each area required on the map.
These actors can be placed in multiple instances for overlapping areas,
and you can set priority options to manage overlapping ranges.
맵에 필요한 영역만큼의 범위마다 GmRMS_MapRangeVolume액터를 배치해 줍니다.
이 액터는 필요한 영역마다 복수로 배치될 수 있으며
겹치는 범위들끼리는 우선순위 옵션으로 설정해 줄 수 있습니다.
Go to the character class that the player will use and add components like those shown in the image below.
플레이어가 사용할 캐릭터 클래스로 들어가서 아래 사진과 같은 컴포넌트들을 추가해 줍니다.
Go to the Player State class used by the player and add components like those shown in the image below.
This concludes the basic usage guide for this plugin.
플레이어가 사용하는 플레이어 스테이트 클래스로 가서 아래 사진과 같은 컴포넌트를 추가해 줍니다.
여기까지가 이 플러그인의 기본적인 사용법에 대한 전부입니다.
Unlike other similar plugins, this plugin does not require you to enable the bSupportUVFromHitResults option in the project settings.
다른 유사한 플러그인과 달리 이 플러그인은 프로젝트 설정에서 bSupportUVFromHitResults 옵션을 활성화할 필요가 없습니다.
There is no need to disable the bAutoExposure option either.
bAutoExposure 옵션도 비활성화할 필요가 없습니다.
Additionally, you don’t need to add a custom collision channel for the Fog of War functionality in the project settings.
또한 프로젝트 설정에서 Fog of War 기능에 대한 사용자 지정 충돌 채널을 추가할 필요가 없습니다.
All classes, except widgets, completely avoid using the Tick function, making it highly optimized and suitable for AAA game development.
위젯을 제외한 모든 클래스는 Tick 함수를 사용하지 않으므로 AAA 게임 개발에 매우 최적화되어 적합합니다.
Fully supports Replication and Multiplayer, making it 100% compatible for both single-player and multiplayer environments.
복제 및 멀티플레이어를 완벽하게 지원하여 싱글 플레이어와 멀티플레이어 환경 모두에서 100% 호환됩니다.
class GmRMS_FOWComponent
This class is a component class designed for players to use the Fog of War system.
이 클래스는 플레이어의 Fog of war 시스템을 사용하기 위한 컴포넌트 클래스입니다.
In the details panel of this component, you can customize and adjust many options used for the Fog of War system, as shown below.
이 컴포넌트의 디테일 패널에서 아래와 같이 Fog of war 시스템에 사용되는 많은 옵션들을 직접 커스텀해 조절할 수 있습니다.
class GmRMS_MarkerComponent
It is also a required component for utilizing the Marker functionality on the minimap.
This component can be attached not only to player characters but also to any class derived from AActor.
(e.g., displaying the location of objects like shops or quest markers)
이 클래스는 미니맵에서의 Marker 기능을 사용하기 위해 필요한 컴포넌트 클래스이며,
플레이어 캐릭터 뿐만이 아니라 AActor 클래스를 상속받는 모든 클래스에 부착될 수 있습니다.
(예시 : 상점이나 퀘스트를 위한 오브젝트의 위치 표시)
Additionally, you can customize and adjust many options required to display Markers on the map directly from the details panel of this component, as shown below.
또한 해당 컴포넌트의 디테일 패널에서 아래와 같이 Marker를 맵에 표시하는데 필요한 많은 옵션들을 직접 커스텀해 조절할 수 있습니다.
Each component offers a variety of options in the details panel,
and these options are planned to be rapidly expanded, modified, and added in the future.
각 컴포넌트마다 디테일 패널에서 제어할 수 있는 항목들이 다양하게 있으며,
이 옵션들은 앞으로 빠르게 확장되어 수정 및 추가될 예정입니다.
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