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UE MarketPlace Asset Update Note/Gm Dynamic Multi Chat System

Gm Dynamic Multi Chat System 1.0 Release Note

by 개발의 묘미(GaeMyo) 2024. 4. 8.
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Gm Dynamic Multi Chat System 1.0 Release Note

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Incredibly simple, this plugin requires just the attachment

of the "UGmAC_ChatManager" component to the "APlayerController" class,

as shown in the image below, and all setup is complete.

정말 간단하게도 이 플러그인은 "APlayerController"클래스에

아래 사진에서 보이는 "UGmAC_ChatManager"컴포넌트만 부착해 주면 모든 세팅이 끝납니다.

 

 

 

 

 

If there's a feature you wish to adjust, simply click on the attached "UGmAC_ChatManager" component.

By doing so, all options will be displayed in the details panel!

(Note that options will continuously be added and updated beyond what you currently see.)

조절하고 싶은 기능이 있다면 부착된 "UGmAC_ChatManager"컴포넌트를 클릭하기만 하면 됩니다.

왜냐하면 그렇게만 해도 디테일 패널에 모든 옵션들이 노출될 테니까요!

(참고로 현재 보이는 옵션들 외에도 끊임없이 추가 및 업데이트됩니다.)

 

 

 

 

 

 

 

 

You can switch channels by pressing the tab key on your keyboard.

키보드 탭 키를 눌러 채널을 전환할 수 있습니다.

 

Global channel.

 

Friend channel.

 

 

Party channel.

 

 

 

 

 

 

A widget that appears when you press the whisper shortcut key.

귓속말 단축키를 눌렀을 때 표시되는 위젯.

 

 

 

 

 

 

Party creation command.

파티 생성 명령어.

 

 

 

 

 

 

 

Party invitation command.

파티 초대 명령어.

The number after "/invite " is the temporarily set "PlayerName" variable.

"/invite "뒤의 숫자는 임시로 설정해둔 "PlayerName"변수입니다.

 

 

 

 

 

Invited person's screen.

초대받은 대상의 화면.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The player's name can be set using the "SetPlayerName()" node in "Beginplay" as shown in the picture below.
However, the “PlayerName” of all players must not be duplicated.

Additionally, player names must never contain spaces!

플레이어의 이름은 아래 사진과 같이 "Beginplay"에서 "SetPlayerName()" 노드를 사용해 설정해 주면 됩니다.
단, 모든 플레이어들의 "PlayerName"은 절대 중복되면 안됩니다.

또한 플레이어 네임에는 절대 공백이 포함되면 안됩니다!

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