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UE MarketPlace Asset Update Note/Gm Rapid Building System

Gm Rapid Building System 1.0.0 Release Note

by 개발의 묘미(GaeMyo) 2024. 4. 28.
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Gm Rapid Building System 1.0.0 Release Note

 

 

 

Showcase Video Link :
https://www.youtube.com/watch?v=bR36XDNmn_M&t=186s

 

 

 

 

 

 

When you activate the plugin and the project is turned on for the first time,

the following message box will appear.

플러그인을 활성화하고 프로젝트가 처음으로 켜 지면 다음과 같은 안내 메시지박스가 표시될 것입니다.

 

 

 

 

 

This is to set the initial settings for the collision channels needed to use the plugin,

so just click Yes and wait for the project to turn on again.

이는 플러그인 사용에 필요한 콜리전 채널들에 대한 초기 세팅을 하기 위함이므로 Yes를 눌러 프로젝트가 다시 켜 지기를 기다리면 됩니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

When the project is turned on again and you go into the project settings,

you can see that all collision channels are set correctly as follows.

Since everything up to this point is an automatic process with coded logic,

there are no additional complicated elements to know.

프로젝트가 다시 켜지고 프로젝트 세팅에 들어가면 다음과 같이 모든 콜리전 채널들이 올바르게 세팅되어 있는 것을 확인할 수 있습니다.

여기까지 모두 코딩된 로직으로 자동 진행되는 과정이니 추가로 더 알아야 할 복잡한 요소들은 존재하지 않습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

All you have to do is navigate directly to the example levels below and press play.

나머지는 이제 직접 아래 경로의 예시 레벨로 이동해 플레이를 누르기만 하면 됩니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Basically, when you right-click, the menu panels required for construction are displayed.

In addition to the items currently displayed,

numerous elements will be added and updated continuously in the future.

기본적으로 마우스 우클릭을 누르면 건축에 필요한 메뉴 패널들이 표시됩니다. 

현재 표시되는 항목들 이외에도 앞으로 꾸준히 수많은 요소들이 추가되며 업데이트될 예정입니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In order to construct a building, you must first install the "Foundation" item in each category.

건물을 건축하기 위해서는 우선 각 카테고리에서의 "Foundation"항목을 먼저 설치해야 합니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

Space for building installation can be found in the "Test Build Area" at the end of the map shown in the photo below.
Additionally, the collision settings that allow you to build can be set to the bottom right in the photo below.

건물 설치를 위한 공간은 아래 사진에서 보이는 맵 끝의 "Test Build Area"에서 할 수 있습니다.
또한 건축을 할 수 있도록 해 주는 콜리전 세팅은 아래 사진에서의 우측 아래 세팅을 해 주면 됩니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

Chaos Destruction

 

To destroy a building using the Chaos Destruction system,
hold down the 'E' key on your keyboard and click the left mouse button
to trigger a Chaos Destruction event on the building you are looking at.

카오스 디스트럭션 시스템을 사용한 건축물 파괴는 키보드의 "E"키를 누른 상태에서
마우스 왼쪽 클릭을 하면 바라보고 있는 건축물이 파괴되는 카오스 디스트럭션 이벤트가 트리거됩니다.

 

 

 

 

 

Options for the remaining relevant systems
can be accessed from the details panel of the component
attached to the example character provided.

나머지 관련 시스템에 대한 옵션들은 제공된 예시 캐릭터에 부착된
컴포넌트의 디테일 패널에서 접근할 수 있습니다.

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