Gm Rapid AI Framework 1.0 Release Note
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https://www.youtube.com/watch?v=5AZpzGLCAvk
To use this plugin, all AIController classes used in the project must inherit from the GmRAI_AIController class, as shown in the picture.
이 플러그인을 사용하기 위해서는 사진과 같이 기본적으로 프로젝트에서 사용되는 모든 AIController클래스가 GmRAI_AIController클래스를 상속받아야 합니다.
To set up the area where AI can navigate in the world, place a NavMeshBoundsVolume and adjust it to an appropriate size.
월드에서 AI가 돌아다닐 수 있는 공간을 설정해 주기 위해 NavMeshBoundsVolume을 배치하고 적당한 크기로 조절해 줍니다.
Please add the AI controller for controlling the AI that inherits from the GmRAI_AIController class to the character class of the AI.
GmRAI_AIController클래스를 상속받은 AI를 조종하기 위한 AI컨트롤러를 AI의 캐릭터 클래스에 넣어 주세요.
And, as shown in the picture, please populate the Behavior Tree Ref variable in the AI controller class with the desired Behavior Tree.
그리고 사진과 같이 AI컨트롤러 클래스의 Behavior Tree Ref변수에 사용하고자 하는 BehaviorTree를 채워 주세요.
Finally, once you place the NavMeshBoundsVolume in the world, set the LinkProxyClass of the automatically generated RecastNavMesh as shown in the next picture, and all preparations will be complete.
마지막으로 NavMeshBoundsVolume을 월드에 배치하면 자동으로 생기는 RecastNavMesh의 LinkProxyClass에 다음 사진과 같도록 세팅해 주면 모든 준비가 끝납니다.
Controllers that inherit from the GmRAI_AIController class can use the following additional events.
The functions and roles of each event correspond to their names.
GmRAI_AIController클래스를 상속받은 컨트롤러는 다음과 같은 추가 이벤트들을 사용할 수 있습니다.
이벤트별 기능과 역할은 각 이벤트들의 이름과 일치합니다.