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UE MarketPlace Asset Update Note/Gm Rapid Inventory System

Gm Rapid Inventory System Update Note(1.0.9)

by 개발의 묘미(GaeMyo) 2024. 3. 14.
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Gm Rapid Inventory System Update Note(1.0.9).

 

 

 

 

 

 

Now, every time a player acquires an item,

an automatic notification system is added that appears and disappears.

이제 플레이어가 아이템을 얻을 때마다 자동으로 생성되고 사라지는 알림 시스템이 추가되었습니다.

 

 

 

 

 

 

 

Control over the notification system is integrated into the existing 'UGmRIS_InventoryItemDefinition' through the addition of a 'Notification Info' Fragment,

allowing you to adjust all features related to this system.

알림 시스템에 대한 제어는 기존의 'UGmRIS_InventoryItemDefinition'에서 'Notification Info' Fragment를 추가하여 이 시스템과 관련된 모든 기능들을 조절할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

The options that can be adjusted in this 'Notification Info' Fragment are as follows :

이 'Notification Info' Fragment에서 조절할 수 있는 옵션들은 아래와 같습니다 :

 

  • Notification Broadcast Type :
    This option controls under what circumstances an item will generate a notification.
    There are three settings: Only Added, Only Removed, and Both.
    아이템이 어떤 상황에서 알림을 생성하도록 할 지에 대한 제어 항목입니다.
    Only Added, Only Removed, Both 이렇게 세 항목이 있습니다.
  • Notify Name :
    This text will serve as the display title for the generated notification.
    생성된 알림의 표시 타이틀이 될 텍스트입니다.
  • Notification Target Name :
    This option is typically used for the name of the item that triggered the notification.
    일반적으로 알림을 발생시킨 아이템의 이름으로 사용되고 있는 옵션입니다.
  • Notify Icon Object :
    This is the icon option for notifications. You can specify targets such as 'UMaterial' or 'UTexture2D'.
    알림에 대한 아이콘 옵션입니다. 'UMaterial'이나 'UTexture2D'와 같은 대상을 넣어줄 수 있습니다. 
  • Fade out delay :
    This specifies the timer duration for removing the notification,
    starting from the moment the creation animation of the notification ends.
    알림이 생성되고 알림 생성 애니메이션이 끝났을 때부터 시작되는 알림 제거를 위한 타이머 시간입니다.
  • Forward Widget Animation PlayRate :
    This is the PlayRate for the widget animation when the notification is created.
    A higher number results in a faster animation execution.
    알림이 생성되는 위젯 애니메이션에 대한 PlayRate입니다.
    숫자가 클 수록 애니메이션이 빠르게 실행됩니다.
  • Reverse Widget Animation PlayRate :
    This is the PlayRate for the widget animation when the notification disappears.
    A higher number results in a faster animation execution.
    알림이 사라지는 위젯 애니메이션에 대한 PlayRate입니다.
    숫자가 클 수록 애니메이션이 빠르게 실행됩니다.

 

 

 

 

 

 

Additionally, the bug where the inventory widget would not update

when using a quick slot to consume an item

while the inventory was open has been fixed.

Now, there's no need to close and reopen the inventory widget for updates.

For more details and a video on this,

you can check the integrated support Discord server.

추가로 인벤토리가 열려 있는 상태에서 퀵슬롯을 사용해 아이템을 사용하면

열려 있던 인벤토리 위젯이 업데이트되지 않아 인벤토리 위젯을 닫았다가 켜야 했던 버그가 고쳐졌습니다.

이 부분에 대한 자세한 내용 및 비디오는 통합 지원 디스코드 서버에서 확인할 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

This 1.0.9 update, like previous versions, fully supports multiplay.

이번 1.0.9 버전에서 업데이트된 내용들은 이전 버전들과 마찬가지로 Multiplay를 완벽하게 지원합니다.

 

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