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UE MarketPlace Asset Update Note/Gm Rapid Inventory System

Gm Rapid Inventory System 1.1.3 Update Note

by 개발의 묘미(GaeMyo) 2024. 5. 20.
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Gm Rapid Inventory System 1.1.3 Update Note

 

 

 

 

698 character animations have been added.

캐릭터 애니메이션 698개가 추가되었습니다.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Equipment mounting function has been added.

장비 장착 기능이 추가되었습니다.

 

 

 

 

 

 

 

Example implementations of equipment that can be installed can be found in the path below.

장착 가능한 장비들에 대한 예시 구현들은 아래 경로에서 찾아볼 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

Prefixes for equipment that can be installed include 
ED_(Equipment Definition), 
ID_(Item Definition), and 
WI_(Weapon Instance).

 

장착 가능한 장비들에 대한 프리픽스는
ED_(Equipment Definition),
ID_(Item Definition),
WI_(Weapon Instance)
가 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Item Definition (ID_)

 

 

It is the same as the 'Item Definition' for other existing items,
but Equippable Fragment is additionally set.

기존의 다른 아이템들에 대한 'Item Definition'과 같지만,
Equippable Fragment가 추가로 설정되어 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weapon Instance (WI_)

 

You can set animation settings when equipping and unequipping items.

아이템을 장착할 때와 장착 해제할 때의 애니메이션 세팅을 해 줄 수 있습니다.

 

In order to use this system with high quality,
you must be somewhat familiar with Unreal Engine's 'Anim Layer' system.

이 시스템을 고품질로 사용하기 위해서는 언리얼 엔진의 'Anim Layer'시스템을 어느정도 숙지해야 합니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Equipment Definition (ED_)

 

 

You can set the socket name, additional location offset, and Weapon Instance (WI_) for the item actor to be spawned and equipped and the location to be mounted.

스폰되어 장착시킬 아이템 액터와 장착될 위치에 대한 소켓 이름, 

추가 위치 오프셋, Weapon Instance(WI_)를 설정해 줄 수 있습니다.

 

 

 

 

 

 

 

The item actor that will be spawned and equipped here must have Replicates checked if it is a multiplayer game.

여기서 스폰되어 장착될 아이템 액터는 멀티플레이 게임이라면 필수로 Replicates를 체크해줘야 합니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

It is highly recommended that you carefully examine the correlation between each element before using it.

각 요소들 간의 상관관계를 잘 살펴본 후 사용하는 것을 적극 권장합니다.

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